Міськрайонна газета

ПОКЛИКАННЯ - ВІДДАВАТИ СЕРЦЕ ДІТЯМ

«Зусилля органів управління освітою усіх рівнів, науково-методичних служб за активної підтримки обласної та районної державних адміністрацій, обласної та районної рад, громадян району, депутатів усіх рівнів протягом 2012-2013 навчального року були зосереджені на реалізації пріоритетних напрямів розвитку освіти, визначених районною програмою «Освіта Лебединщини у 2012-2015 роках», розробленої у відповідності до Програми Президента України Віктора Федоровича Януковича «Україна для людей», серпневою конференцією педагогічних працівників 2012 року та низкою державних документів» - зазначила вона. Особливо зупинилась на заходах із модернізації освіти, що здійснюються останніми роками. Це впровадження у стандартах навчання інформаційно-комунікаційних технологій, підвищення рівня знань іноземних мов, вивчення яких усі школярі України розпочинають з 1 класу. Усі навчальні заклади готові до переходу на новий Державний стандарт початкової освіти. Навчання та виховання учнів 2-х класів загальноосвітніх навчальних закладів району будуть здійснювати 19 учителів, які мають відповідну фахову підготовку та достатній стаж роботи з учнями молодшого шкільного віку.

Педагогічні колективи, адміністрації навчальних закладів активно включилися у Всеукраїнську акцію «Дай руку, першокласнику!», доклали максимум зусиль для  створення належних умов навчання та виховання майбутніх першокласників.  Як результат, значно поліпшилась навчально-матеріальна база для навчання учнів початкової школи. Уже другий рік початкові класи Голубівської ЗОШ І-ІІІ ст. та Штепівського НВК працюють над апробацією авторської програми курсу за вибором «Сумщинознавство». Із метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей та учнівської молоді у 2013 році в районі створено 8 освітніх округів. У зв’язку з переходом на нові Державні стандарти початкової, базової та повної загальної середньої освіти для учнів 2-х та 5-х класів загальноосвітніх навчальних закладів району отримано нові підручники, забезпеченість якими тепер становить 100%.  У новому навчальному році перед бібліотечними працівниками шкіл постане нове завдання: введення електронного обліку підручників. Вчителями застосовуються різні форми роботи з обдарованими учнями, розвиваючи їх творчі здібності. Однією з таких форм є залучення молоді до пошуково-дослідницької та експериментальної діяльності у Сумському територіальному відділенні Малої академії наук. Вагомі досягнення вихованці РБДЮТ здобули в обласних конкурсах, акціях. Організованим підвезенням до місця навчання та у зворотному напрямі у новому навчальному році за попередніми даними буде охоплено 408 учнів сільських шкіл, що становить 100%, які проживають за межею пішохідної доступності. Для забезпечення дітей якісними освітніми послугами значна увага приділяється кадровому потенціалу серед вчителів.

Районна влада, відділ освіти, молоді та спорту підтримуватимуть усі ініціативи щодо розвитку освіти. Педагогами намічені перспективні завдання. Це забезпечення охоплення дошкільною освітою 82% дітей; організація роботи груп короткотривалого перебування дітей у дошкільних закладах; укомплектування колективів дошкільних установ кваліфікованими спеціалістами відповідно до штатних розписів; створення інтернет - сайтів у кожному дошкільному навчальному закладі; забезпечення комп’ютеризацію дошкільних навчальних закладів. Крім того, необхідно розробити програму розвитку кожної школи, кожного дитячого садка. І робити це мають колективи самих закладів, орієнтуючись на потреби місцевості та власний потенціал. Якщо кожна школа матиме свій обрахований план розвитку – це стане надійним фундаментом створення реалістичних регіональних і державних програм.

Перехід до нових стандартів у дошкільній та початковій освіті, до профільного навчання у старшій школі – дуже складна психолого-педагогічна та управлінська задача. Вона потребує вирішення цілого комплексу психологічних, педагогічних, організаційних, навчально-виховних задач. Навчальні заклади, які прагнуть іти в ногу з часом, не зупинятись на досягнутому, повинні шукати нові ефективні форми організації навчальної діяльності, намагатись якомога повніше задовольнити запити суспільства в цілому, батьків та кожного конкретного учня, особистості.

Наша основна мета – повернути суспільству школу, якою можна пишатися і яка відповідатиме запитам кожної української родини. Тож, є над чим працювати!

В обговоренні основного питання взяли участь деякі  директори і вчителі районних шкіл, працівники позашкільних закладів, сільські голови.

фото докладніше